Delivery Hero zajišťuje Woowu

Delivery Hero zajišťuje Woowu
Delivery Hero zajišťuje Woowu

BERLÍN Doručovací služba Delivery Hero platí 5,7 miliardy eur v hotovosti a akciích za své dosud největší převzetí – jihokorejského poskytovatele Woowa.

To je o dobré dvě miliardy eur více než 3,6 miliardy, které se odhadovalo při oznámení transakce v prosinci 2019. Plus je založen na vývoji ceny akcií Delivery Hero , jak uvádí tisková agentura Reuters.

Šéf společnosti Niklas Östberg byl v úterý šťastný, že akvizici konečně zpečetil: „Nemohu říci, jak jsem šťastný, že jsem transakci konečně dokončil.“ Östberg oznámil investice – mimo jiné do rozšíření logistiky, také proto, aby dohnal konkurenci. Největší jihokorejský konkurent, Coupang, byl při svém vstupu na burzu minulý týden oceněn na 109 miliard dolarů.

Akvizice byla dlouho odkládána, protože korejské antimonopolní úřady vyjádřily obavy. Zelená přišla až na konci roku 2020 – pod podmínkou, že Delivery Hero prodá svou vlastní jihokorejskou dceřinou společnost Yogiyo. Podle Östberga k tomu nyní proces probíhá. Berlíňané mají na prodej nemovitosti zhruba šest měsíců. Už by tu měli být zájemci. Östberg již ujistil: „Rok 2021 bude dalším úspěšným rokem.“

Začátkem února Delivery Hero oznámilo, že kvůli dražšímu převzetí bude muset odepsat až 1,4 miliardy eur. Podle finančního ředitele Emmanuela Thomassina by to nakonec mělo být maximálně 500 milionů eur. Podrobnosti hodlá firma zveřejnit při zveřejnění výhledu na konci dubna.

Dohoda s Woowou stanoví, že Berlíňané zaplatí za Woowu 1,7 miliardy eur v hotovosti a zbytek v akciích. Od prosince 2019 se podíl Delivery Hero – nyní také kotovaný na Dax – zvýšil o 123 procent. Jen v úterý papír zdražil o více než čtyři procenta na 109,50 eura.

Kvůli omezením odchodu a hygienickým pravidlům během koronavirové pandemie si mnoho lidí po celém světě objednává jídla online z restaurací a nechá si je dovézt domů, což do Delivery Hero a Woowa přivedlo řadu nových zákazníků. Skupina Woowa, která byla založena v roce 2010 a působí také ve Vietnamu a Japonsku, loni přijala 729 milionů objednávek, o 75 procent více než v předchozím roce. Tržby se zdvojnásobily na 918 milionů eur. Delivery Hero také zdvojnásobil své tržby od ledna do prosince – na 2,8 miliardy eur.

Společnost Delivery Hero, která působí ve více než 40 zemích světa, již nějakou dobu dodává nejen jídla, ale v závislosti na regionu také potraviny, léky, květiny a elektronická zařízení. Östberg vyloučil rozšíření podnikání tak, aby zahrnovalo řidičské služby, jaké nabízejí konkurenční Uber a Grab. Nechce ztratit koncentraci. To se v minulosti také vyplatilo.

Zdroj: fleischwirtschaft.de