
Jak probíhá jednání v obchodních řetězcích? Většina českých ovocnářů vypráví stejný příběh. Přijdou s nabídkou své produkce jablek do obchodního řetězce a když by rádi navýšili prodejní cenu o 10 %, protože objektivně mají v poslední době vyšší náklady, tak všichni velcí obchodníci řeknou něco podobného:
„Klidně bychom nakoupili vaše česká jablka, ale vaši cenu nemůžeme akceptovat. Polští pěstitelé prodávají za levnější ceny, takže pokud nám necháte jablka za stejnou cenu jako oni, tak se domluvíme.“
Polští zemědělci jsou ale ve své zemi štědře dotováni. Navíc teď nemohou dodávat do Ruska ani Běloruska, tak přebytky své produkce vozí za levno k nám. Tady je zcela jasně vidět, kdo se snaží parazitovat na válce, a ještě navíc má plno řečí o tom, jak nabízí zákazníkům domácí českou produkci. Kdepak! Přístup řetězců je pořád stejný – co nejlevněji odkudkoli nakoupit a co nejdráž pak zákazníkům prodat. Hlavně, ať pořádně zaplatí!