
Senátoři 15. února jednomyslně přijali návrh zákona o zásobování Francouzů spotřebním zbožím. SRP+10 byl obnoven a rámec propagace rozšířen na sektor DPH. Text bude prostudován smíšeným paritním výborem 8. března.
Po lednovém Národním shromáždění byl 15. února Senát jednomyslně přijat návrh zákona Frédérica Descrozailleho , který vyvolal velkou debatu v prvním čtení. Další krok: přechod ke společnému paritnímu výboru plánovaný na 8. března. Není-li definitivní, vrátí se Národnímu shromáždění; jinak bude text předložen ke konečnému hlasování obou shromáždění. Stačí říci, že tento budoucí zákon, kvalifikovaný jako EGalim 3, se nebude vztahovat na probíhající obchodní jednání .
SRP +10 obnoveno kromě ovoce a zeleniny
První úprava: opětovný prodej za prahovou hodnotu ztráty (SRP) + 10 %, o jehož pozastavení na dva roky se původně uvažovalo, byl nakonec obnoven na dva roky, což je období prodloužení EGalim 2. „Bylo to vhodnější vzhledem k období , ospravedlňuje Sophie Primas, předsedkyně hospodářského výboru Senátu. Na D-13 od data ukončení obchodních jednání to vyvolalo emoce, které brání správnému uvažování . Podmínka požadovaná senátory výměnou: aby distributoři zaslali zprávu vládě a zprostředkovateli, aby upřesnili, co dělají s těmito slavnými 10% povinnou marží… Senát přesto vyloučil ovoce a zeleninu z SRP +10 na konzervaci průmysl.
Dohled nad propagačními akcemi pro hygienu a krásu
Druhý dodatek: dohled nad propagačními akcemi (34 % v hodnotě a 25 % v objemu) byl rozšířen i na sektor zdraví a krásy, a to navzdory nepříznivému stanovisku Marca Fesneaua, ministra zemědělství. „ To dá trochu vzduchu malým a středním podnikům a ETI vyčerpaným, protože po nich distributoři žádají až 90% slevu na propagační akce ,“ argumentuje Sophie Primas. Pokud jde o nadnárodní společnosti, předseda komise tvrdí, že i oni mají továrny ve Francii. „Velké skupiny se dívají na svá zisková centra zemi po zemi a říkají nám, že ve Francii už nevydělávají ani cent .“
Podrobnosti na oznámení a na MDD
Konečně článek 3 o situaci v případě neshody mezi distributorem a výrobcem k 1. březnu vede k úpravě oznámení. V případě nesouhlasu je třeba vzít v úvahu ekonomické podmínky trhu a kontaktovat zprostředkovatele. “ Dodavatelé velké distribuce si často netroufají zabavit soudce nebo dokonce zprostředkovatele ,“ vysvětluje Sophie Primas. Tam by to bylo povinné . “ V tomto inflačním období, kdy všechny značky masivně používají své vlastní značky, jde o ochranné opatření pro malé a střední podniky. Senátoři navíc odhlasovali i nesjednatelnost cen zemědělských surovin u privátních značek.v naději, že ochrání příjmy zemědělců.