Posilujte imunitní systém – jednoduché tipy pro každodenní život

Chladné a vlhké počasí, časté větrání ve škole a v kanceláři, suchý ohřívací vzduch – je čas na nachlazení. Máme tipy na silný imunitní systém, který snadno začleníte do běžného rodinného života.

Zdravé stravování

Ovoce a zelenina poskytují základní mikroživiny, ořechy obsahují cenné vitamíny a minerály a semena jsou vynikajícím zdrojem vlákniny a fytochemikálií. Snídaně na posílení imunity se skládá ze zeleného smoothie ze špenátu, jablka, pomerančů, okurky, citronu a (rostlinného) mléka. K tomu teplá kaše s ovocem a ořechovým máslem – ochutnají i ti nejmenší! K obědu doporučujeme ohřívat pokrmy, jako je vydatný čočkový dal. Večer je ideální celozrnné pečivo s nízkotučnými pomazánkami a zeleninou. Vláknina, kterou obsahuje, podporuje střevní flóru. Nezapomínejte dostatečně pít! Voda s citronem a zázvorem obsahuje také důležitý vitamín C, zinek a hořčík.

Probiotika a vitamín D.

Přibližně 80 procent imunitních buněk se nachází ve střevě, proto je vhodný přísun prospěšných střevních bakterií. Produkty značky Omni-Biotic přispívají k neporušené střevní flóře s bakteriemi přirozeně se vyskytujícími ve střevě. V zimních měsících doporučujeme Omni-Biotic Pro-Vi 5 pro dospělé, který kromě bakteriálních kmenů obsahuje vitamín D. Takzvaný „sluneční vitamín“ si naše tělo nedokáže vyrobit v dostatečném množství, zejména v zimě kvůli nedostatečnému pobytu na slunci v našich zeměpisných šířkách, ale má velký význam pro četné důležité funkce.

U dětí hraje ústní mikrobiom ústřední roli v imunitním systému. Některé bakterie v dutině ústní dokážou bojovat s nežádoucími patogeny, nerovnováha naopak vede ke zvýšené náchylnosti k problémům v této oblasti. Naši ústní flóru lze podpořit zdravou stravou, důkladnou ústní hygienou a cíleným doplňováním prospěšných bakterií nacházejících se v ústech a krku. Omni-Biotic Immune a pastilky podporují imunitní systém dítěte probiotickým bakteriálním kmenem přirozeně se vyskytujícím v ústní flóře a vitaminem D.

Dostatek pohybu a dobrý spánek

Abychom unikli hustotě patogenů v uzavřených místnostech a posílili obranyschopnost organismu, doporučujeme jednou denně procházku na čerstvém vzduchu. Cvičení je vedle zdravé stravy jedním z nejdůležitějších základních kamenů pro udržení zdravého těla. Sport posiluje náš imunitní systém, i mírný trénink má pozitivní dopad na zdraví. Nezbytných je také alespoň sedm hodin spánku; protože po třech hodinách spánku je imunitní systém narušen.