Kampaně bezplatně zveřejňuje informace, praktické příručky o ochraně zdraví

Tyto kampaně, z nichž každá probíhá dva roky, zahrnují stovky organizací ze všech členských států EU, zemí Evropského hospodářského prostoru, kandidátských i potenciálních kandidátských zemí. Agentura EU-OSHA bezplatně zveřejňuje informace, praktické příručky a nástroje, jakož i publikace, které se překládají do více než 20 evropských jazyků. Agentura EU-OSHA zároveň poskytuje podporu podnikům a jiným orgánům, které chtějí zorganizovat akce zaměřené na zvýšení povědomí.

Povinnosti při ochraně zdraví při práci, lékařské preventivní prohlídky

Každoroční Evropský týden bezpečnosti a ochrany zdraví při práci (každý rok v říjnu) je pro tyto akce zvláštním zaměřením, přičemž může zahrnovat školení, konference a semináře, plakáty, filmové a fotografické soutěže, kvízy, schémata návrhů, reklamní kampaně a tiskové konference. Mezi ostatní významné události každé kampaně patří soutěž Cena za správnou praxi pro Zdravé pracoviště, která oceňuje organizace, které našli inovační způsob, jak podporovat bezpečnost a ochranu zdraví, jakož i Závěrečný summit Zdravé pracoviště, který sdružuje odborníky v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví, politiků a zástupců zaměstnanců a zaměstnavatelů, aby si vyměňovaly nejlepší postupy.

Co najdete na webu pohov

Tyto kampaně zaznamenávají již od počátku rostoucí míru účasti. Agentura EU-OSHA spolupracuje s širokou škálou partnerů, kteří jí pomáhají prosadit odkaz kampaně na evropských pracovištích. Spolupracujeme zejména s naší sítí národních kontaktních míst, kterými jsou zpravidla vnitrostátní orgány v oblasti zdraví a bezpečnosti při práci v každém členském státě EU. Zároveň úzce spolupracujeme i s Evropskou podnikovou sítí, která poskytuje poradenství a podporu malým a středním evropským podnikům v mnoha otázkách.

Agentura EU-OSHA také podporuje celoevropské a mezinárodní organizace, aby se staly oficiálními partnery kampaně, a zavázali se interně prosazovat myšlenky kampaně, jakož i prostřednictvím svých dodavatelských řetězců. V rámci posledních kampaní byl zaznamenán zvýšený počet zúčastněných organizací.